Feedback 
 
 Graag ontvangen we uw algemene indruk van de website smartfms.nl 
 
 
     
 
 
 We zijn erg benieuwd hoe wij onze website en dienstverlening kunnen verbeteren.
Wij danken u voor uw feedback.
 
 
  
 
 
Verzenden
 
   
 
 
 
 Bedankt 
 
 Uw feedback is succesvol verzonden 
 
 
Sluiten
 
   
 
 
 
 
 





Blog


Bloggen is een mooie manier om op de hoogte te blijven
van marktontwikkelingen, productinnovaties en alles omtrent Smart FMS
 
 


 
   

Ik wens je veel personeel!

B. Kuis - Persbericht

HEB JE WEL EENS NAGEDACHT OM MEER AANDACHT TE BESTEDEN AAN EFFICIENCY EN RESULTAAT GERICHT WERKEN, TENEINDE HET RENDEMENT TE OPTIMALISEREN IN PLAATS VAN ELK JAAR MEER PERSONEEL AAN TE NEMEN?

Met goede software bespaar je op personeelskosten, wat bij de meeste bedrijven de grootste kostenpost is. Dat wil niet zeggen dat u personeel moet ontslaan, maar meer aandacht kan vestigen op de groei van de onderneming.

Een werknemer kost zo’n 2000 euro per maand en dat is inclusief sociale lasten, belasting en het aantal vierkante meters, hardware etc. al gauw het dubbele. Wat dan neer komt op 48.000 euro per jaar. Het is dan verbazingwekkend dat er nog steeds organisaties zijn die beknibbelen op ICT in plaats van zich te focussen op een betere service, meer klanten, groter marktaandeel, meer omzet en hoger rendement. Goede software zorgt er bovendien voor dat werknemers prettiger en gestroomlijnder kunnen werken.


interview_force


Aan de keukentafel met Lonneke Veldman

D. vd Lely - Interview

Force Bewind werkt erg klantgericht en bekijkt de situatie van de cliënt vanuit een sociaalwetenschappelijk perspectief, zonder aan het doel voorbij te gaan. Zij noemen zichzelf dan ook niet voor niets "Bewindvoering Plus".

"Door Smart FMS zouden we door kunnen groeien en nog meer meerwaarde kunnen bieden aan onze cliënten en opdrachtgevers. Daarbij streven we ernaar om cliënten zo snel mogelijk weer zelfstandig hun financiële zaken te laten behartigen. Een belangrijke kanttekening is, dat onze cliënten en opdrachtgevers tevreden blijven en ook in de toekomst krijgen wat zij van ons mogen verwachten, een professionele dienstverlening in de financiële zorg."

Lees het hele artikel …

 
 

Tijdwinst loont meer dan kostenreductie

B. Kuis - Persbericht

Marges staan onder druk. Zorgverlening moet goedkoper en daar waar mogelijk probeert men de kosten te drukken. Een manier om marges te herstellen en aan de druk vanuit de overheid te ontkomen. Vaak niet een duurzame oplossing en het zou beter zijn om te focussen op efficiëntie en effectiviteit. Het versnellen en vereenvoudigen van processen levert vaak meer op dan het domweg snijden in de kosten. Bovendien heeft dit meestal negatieve invloed op de kwaliteit van de zorg.

Zorginstellingen zoeken naar de oplossing voor betere zorg voor lagere kosten. Echter daarbij mag natuurlijk nooit de kwaliteit van de zorg teniet gaan en de cliënt de dupe worden. Cliënten zijn afhankelijk en moeten kunnen blijven vertrouwen op hun zorgverlener. Het leveren van goede zorg is immers de doelstelling van een zorginstelling.

De oplossing is vrij simpel en zit ‘m in het efficiënt inrichten van de processen door kritisch naar elke stap te kijken. Daarvoor is een drastische verschuiving in managementfilosofie nodig. Er moet besef en acceptatie komen dat het niet altijd gaat om kostenverlaging en dat je soms geld moet uitgeven om meer rendement te halen. Organisaties die lef hebben om te investeren in procesoptimalisatie, timemanagement en klanttevredenheid, zullen hun marges zien verhogen en winnaars zijn.

Nu is dat natuurlijk een beetje lachwekkend wanneer je bedenkt dat veel organisaties nog steeds met Word of Excel werken of alleen nog maar de functionaliteiten van de software gebruiken van 10 jaar geleden, onder het mom ‘we werken altijd zo’. Zij hebben zich nooit verdiept in de vele ontwikkelingen en updates die betrekking hebben op de optimalisatie van processen. Echter organisaties die zijn meegegroeid en gestructureerd stap voor stap de bedrijfsprocessen in workflows hebben ingericht, hebben nu veel minder medewerkers nodig, kunnen meer casussen aan en besparen een heleboel geld.

Innovatieve software is de spil en de echte winst zit ‘m eenvoudig in het zo efficiënt en effectief mogelijk inrichten van de bedrijfsprocessen.


Smart FMS ERP Software

Het noodlot dat vakantie heet

Ruud en Jacqueline de Kruiff - Gepost door

Met een Land Rover op vakantie naar de Pyreneeën. Waarom een Land Rover zullen sommige zich afvragen. Nu, een Land Rover is natuurlijk per definitie het oermerk om het ultieme gevoel van vrijheid te ervaren wanneer je met een voertuig door de natuur rijd, was onze mening. Het leek mijn vrouw en kinderen, één van 7 en één van 11 jaar jong, een goed idee om heerlijk in een mooie omgeving over de 4x4 paden te rijden. We wilden een avontuurlijke ervaring, en dat hebben we gekregen.

Alles begint natuurlijk bij het plannen van de route en informeren naar de verhuur van een Land Rover. Het voertuig moest van alle gemakken voorzien zijn, zoals een volledige kampeeruitrusting tot en met 2 daktenten. Met de gedachte dat alle Land Rovers oersterk zijn en niet kapot te krijgen zijn, er rijden er immer nog genoeg van 50 jaar geleden, heb ik mij laten leiden door het tarief van het verhuurbedrijf en de goedkoopste keuze gemaakt. Stoere en imposante wagen met treeplanken airco en alles wat we ons maar konden wensen.

Wat een ervaring die eerste kilometers! Nu snap ik pas wat sommige mensen bezielt en wat het betekent wanneer je geveld wordt door die mysterieuze ziekte die Landrover virus genoemd wordt. Waarvan overigens volgens sommige doorgeleerde geneesheren de oorzaak nooit echt is vastgesteld.

Eenmaal op onze eerste stop, de eerste camping, was het even wennen hoe alles werkte en hoe het beste ons ‘kamp’ op te zetten. Al snel kwamen we er achter dat niet al het materiaal compleet en heel was. Maar geholpen door mede campinggasten, het overlevingsinstinct en doorzettingsvermogen van mijn vrouw en kinderen, hebben we de eerste nacht van ons avontuur overleefd. Dit hebben we eventjes mooi gefikst. Nu eerst een flesje wijn opentrekken en de barbecue aansteken!

Echter halverwege de tweede dag valt het vermogen van de wagen weg. De turbo van de motor leek het probleem te zijn, dacht ik met mijn vele verstand van weinig techniek. Eenmaal met een slakke gangetje bij een garage gearriveerd, in zo’n mooi klein en rustig dorpje, bleek dat er toch veel meer aan de hand was dan mijn ontechnische inschatting. Volgens de garagehouder was er veel mis aan de wagen, wat grotendeels vooral te wijten was aan achterstallig onderhoud. Het herstel ervan heeft uiteindelijk 4 dagen, van onze 2 weken durende vakantie, geduurd. Vier dagen van onze vakantie hebben we ons geïrriteerd moeten vermaken in een pieterpeuterig klein dorpje met enkel en alleen een paar bejaarde inwoners, de één met en de ander zonder stok. 

Verder is onze reis, naast de wagenziekte in de bergen van onze jongste en nog een lekke band op de terugweg, goed verlopen. Maar wat waren wij blij toen we thuis kwamen en van onze medewerkers te horen kregen dat ons bedrijf tijdens onze afwezigheid wél zonder problemen heeft doorgedraaid.

We hebben voor de juiste software gekozen. Bedankt Smart!

 


Innovatie in de financiële zorgverlening

Dennis van der Lely - Persbericht

WE HEBBEN DE AFGELOPEN JAREN ÉÉN DING GELEERD, DAT IS DAT DE OMGEVING VAN FINANCIEEL BEHEER SNELLER VERANDERT DAN OOIT TEVOREN. DE DOELSTELLINGEN VAN VEEL ORGANISATIES PASSEN NIET IN DEZE VERANDERENDE OMGEVING EN ZIJN NIET IN STAAT OM HIER TIJDIG IN TE KUNNEN STUREN.

Politici, beleidsmakers, overheid, gemeenten en onderzoekers starten projecten zoals budgetcursussen, bewustwording cursussen e.d. om te kijken hoe we onze financieel kwetsbare mensen in deze samenleving zo eenvoudig en goedkoop mogelijk kunnen helpen. Kostenbesparend in het belang van “de begroting”. Waarbij de nadruk ligt op de zelfredzaamheid. Mensen moeten in staat zijn zelf hun financiën te beheren en deel te nemen aan het sociaal maatschappelijk verkeer. 

Voor sommige beleidsbepalers is het toverwoord “meer personeel”. Zij staan er niet bij stil en zijn vaak niet op de hoogte dat de techniek een belangrijke oplossing kan bieden. Het sturen van een sms’je wanneer de cliënt zijn budget overschrijdt of rood staat is allang niet meer van deze tijd. Vandaag de dag werken cliënt en (zowel maatschappelijk als financieel) hulpverlener samen in hetzelfde platform, waarbij zelfredzaamheid onderdeel van uitmaakt. Of het nu gaat om budgetbeheer, bewindvoering, schuldhulp, het beheren van een kasboekje of een financieel APK’tje. Middels deze oplossing krijgt de cliënt meer financieel inzicht en leert hij zelf weer zijn verantwoording te nemen om zijn financiën te beheren. Bovendien zorgt onze SMART technologie ervoor dat professionals efficiënter en kostenbesparend kunnen werken. 

De technologie biedt steeds meer mogelijkheden en die mogelijkheden volgen zich steeds sneller op. De wereld verandert razendsnel. Echter zijn we ons er ook van bewust dat een groot aantal hulpverlenende organisaties moeite zullen hebben zich aan te passen en mee te komen met deze technologische veranderingen. Vooral als men nog gebruik maakt van platte registratiesoftware waarnaast handmatige handelingen, verwerkingen en controles nog vereist zijn. Voor sommige zal dat zelfs betekenen dat zij uiteindelijk wellicht hun deuren moeten sluiten. Zonde want daarmee gaan kansen verloren.

Als bedrijf moet je blijven vernieuwen om mee te komen. Dat geldt voor iedere organisatie, als schilder, tandarts, maar zeker ook voor financiële hulpverleners. Daarom bieden we onze klanten, naast de slimme productinnovaties, de nodige ondersteuning om succesvol te zijn en nieuwe klanten te ontzorgen. We zorgen ervoor dat zij mee kunnen met de tijd en het digitale tijdperk kunnen omarmen!

 
MEER ZORG MET MINDER GELD KAN ALLEEN DOOR HET SLIMMER INZETTEN VAN INNOVATIEVE TECHNOLOGIEËN.  TAKE TIME TO INNOVATE, BECAUSE IN TIME INNOVATION WILL TAKE YOU!


Smart FMS, een duidelijke keuze!

Kees van Dongen - Persbericht

Toen wij drie jaar geleden besloten om te gaan starten met ons eigen bedrijf moesten er natuurlijk een aantal zaken geregeld worden, waarbij wij een aantal uitgangspunten voor ons zelf hebben vastgesteld. We moesten succesvol worden en waren van mening dat de internetsite er professioneel moest uitzien en vertrouwen uitstralen en wij moesten kiezen voor een goed en betrouwbaar cliëntenbeheerssysteem. 

Via bestaande relaties was het eerste realiseren niet het grootste probleem, maar wij waren totaal niet bekend met de systemen voor het beheren van de financiën voor onze (potentiële) cliënten. Het systeem wat wij wilde hebben moest betrouwbaar zijn, eenvoudig te bedienen en overzichtelijke rapportages kunnen genereren.

Door relaties en het afstropen van internet kwamen wij er achter dat er een aantal systemen op de markt waren en het was nu de kunst om dat systeem te kiezen wat het meest voldeed aan de door ons gestelde eisen.

Van de bestaande systemen hebben wij documentatie opgevraagd en zijn in de markt gaan informeren bij bedrijven, die met de verschillende systemen werkten. Hier viel op dat veel bedrijven, vooral NVVK leden met hetzelfde systeem werkte, maat wij vonden dit zelf een erg oubollig systeem en de overzichten naar de cliënten waren (en zijn) zeer onoverzichtelijk. 

Uiteindelijk hebben wij een aantal bedrijven bezocht en hier een demonstratie gekregen van het door hun gevoerde systeem. Overtuigd hebben wij toen gekozen voor Smart FMS en wel om een aantal redenen.

1. Het systeem is eenvoudig te bedienen
2. Er zijn eenvoudig leesbare overzichten uit te draaien (ook voor de cliënten) 
3. Je betaald per cliënt, dus een duidelijk kostenplaatje
4. Geen eigen server en back-up systeem noodzakelijk
5. Je kunt wensen ter verbetering van het systeem aangeven
6. En zeker niet onbelangrijk is het prettige, directe contact wat je hebt.

Nu, na bijna 3 jaar met het systeem te werken, kunnen we stellen dat wij nog geen dag spijt gehad hebben van onze keuze en zijn wij, inmiddels met 5 personeelsleden, tevreden Smart FMS gebruikers.

 
Smart FMS biedt slimme op internet gebaseerde softwareoplossingen voor verschillende branches, die zakelijke activiteit ondersteunen en real time inzicht geven in de organisatie. Zij helpt u met het vinden van de juiste oplossing.


Nieuwe generatie

Dennis van der Lely - Persbericht

ICT wordt alleen maar belangrijker. De markt vraagt om efficiëntere zorgverlening, de technologische mogelijkheden om dat te bereiken blijven groeien. Steeds meer van onze klanten ervaren dat goede ICT zich dubbel en dwars terug betalen. Dat betekent niet dat wij nu achterover kunnen leunen, want de markt verandert continu. Smart FMS werkt anno 2016 efficiënt en veilig, maar over twintig jaar gaat dat ongetwijfeld nog efficiënter en nog veiliger. Zonder slimme ICT is dat denk ik niet te realiseren. Productontwikkeling is dan ook niet alleen wensen van klanten uitvoeren maar zeker ook het volgen van een gedegen plan voor in de toekomst.
 
Onze klanten worden steeds professioneler en hebben behoefte aan gedegen software waar zij mee vooruit kunnen. Continu worden, op basis van opgedane ervaringen uit het veld, vernieuwingen en innovaties toegepast. Om synchroon en gecoördineerd verder te kunnen ontwikkelen, is het van belang om van tijd tot tijd de technologie onder de loop te nemen en aan te passen aan nieuwe standaarden.
 
De, inmiddels 3e generatie, financieel beheer software van Smart FMS zorgt voor een nieuwe dimensie om verder te innoveren en de volgende stap te gaan maken. Onze software zal organisaties in beweging brengen en ervoor zorgen dat de kwaliteit van financiële zorgverlening verbetert en de kosteneffectiviteit wordt verhoogd. Wij geloven erin dat organisaties nog succesvoller kunnen worden. Wij willen onze klanten en partners actief meenemen naar het beste wat Smart FMS te bieden heeft.
 
Wij zijn ervan overtuigd dat kwalitatief hoogstaande ICT als Smart FMS, met de beschikbaarheid, performance en veiligheid die u mag verwachten, het verschil maakt tussen falen en succes. En het succes van onze klanten is dat wat ons drijft.
 
Techniek alleen voorziet niet in de behoeften van organisaties. Alleen intelligente mensen maken van techniek een echte oplossing. Een solution is altijd een samenspel van de meest innovatieve technieken en de daadkracht en kennis van mensen. De specifieke behoeften en wensen van onze klanten zijn hierbij altijd ons uitgangspunt. Ik ben blij te mogen werken met professionals met verstand van zaken en de juiste mentaliteit, die de beste oplossingen voor onze klanten realiseren. Wij zijn pas succesvol als onze klanten succesvol zijn.
 
Smart FMS wil zich niet onderscheiden op prijs maar zet zich vol in op kwaliteit, betrouwbaarheid en rendement. Daarmee onderscheiden we ons tegelijkertijd van onze concurrenten, die vaker denken vanuit hun product en niet op basis van wat ze oplossen en de toegevoegde waarde voor uw organisatie, waarbij de kwaliteit varieert van goed tot absoluut slecht en van modern tot hopeloos verouderd. Onze filosofie is dat we als toonaangevend bedrijf willen laten zien waar we goed in zijn en van onze klanten die onze software gebruiken echte superieuren maken.
 
Mijn persoonlijke doel is om ervoor te zorgen dat de bestaande Smart FMS klanten zó tevreden zijn dat ze nog meer diensten en service gaan afnemen en iedereen vertellen dat Smart FMS awesome is, waardoor Smart FMS top of mind is.

 


Gedwongen efficiënter werken

Redactie Smart FMS - Persbericht

Ondanks dat het aantal huishoudens dat wegens financiële problemen hulp heeft gezocht, gestegen is naar 88.000 vorig jaar, wordt er steeds meer druk uitgeoefend op de tarieven die financiële hulpverleners mogen rekenen en de hoeveelheid werk wat daarvoor gedaan moet worden. Hierdoor worden financiële hulpverleners gedwongen efficiënter te werken. 

Er worden steeds meer eisen gesteld aan de financiële hulpverlening. Er wordt verlangd dat hulpverleners steeds meer organiseren vanuit de cliënt en resultaat verantwoordelijk zijn. Ook moet de zorg steeds meer afgestemd worden op de individuele behoefte van de cliënt. Financiële hulpverlening wordt steeds complexer en professioneler. 

Professionals zien daarom steeds meer in dat een goede financiële hulpverlening alleen voor iedereen toegankelijk en betaalbaar kan zijn door slimme innovatieve ICT oplossingen en een andere manier van denken. Innovatieve oplossingen die efficiënter en effectiever werken mogelijk maken. 

Met Smart FMS worden medewerkers, opdrachtgevers en cliënten optimaal ondersteund. Zij zorgt voor een efficiënte organisatie met focus op de financiële hulpverlening. Met smart FMS gebeurt er meer in minder tijd, voor minder geld. Dat is wat de financiële hulpverlening nodig heeft.

Smart FMS adviseert en ondersteunt hulpverleningsorganisaties bij de professionalisering van hun dienstverlening.
 

Haal meer uit je bedrijf

Gebruik je nog niet alles, wil je Smart FMS breder en efficiënter inzetten binnen jouw organisatie of gewoonweg samen met je medewerkers een opfriscursus, vraag dan om een QuickScan of een Consult bij onze Service Desk medewerkers.

Vanuit kosteneffectiviteit, kostenbeheersing en rendement is het sowieso goed om met regelmaat te controleren of de inrichting van de software nog overeenkomt met de processen en procedures binnen de organisatie. Wellicht kom je tot de conclusie om sommige bedrijfsprocessen opnieuw te evalueren en - waar nodig - aan te scherpen. Smart FMS ondersteunt je bij dit proces en zorgt ervoor dat je bereikt wat je wilt bereiken: meer efficiency, minder kosten en meer werkplezier voor jou en je medewerkers.

Klanten weten waar het bij de software van Smart FMS om draait. Efficiëntie - Kostenbeheersing - Meer rendement

 


Heb je wel écht alles onder controle?

Juliëtte - Product informatie

Vaak denken organisaties met het schrijven van uitgebreide handboeken, instructies, stroomschema’s en overig papierwerk alles volledig onder controle te hebben. Of eenvoudig omdat het moet om door een audit te komen. IJverig op papier uitgewerkte processen en procedures wil niet garanderen dat daarmee ook alles perfect verloopt. Perfect is dat de uitvoer en het resultaat altijd voldoet aan een constante kwaliteit. Dat altijd alles gebeurd zoals het hoort en niemand steken laat vallen. Oftewel altijd een 10 scoren!

Natuurlijk weten we dat het in de praktijk anders werkt en dat zaken niet altijd gaan volgens het boekje. Zaken worden vergeten, anders geïnterpreteerd of gewoonweg niet gedaan. Gemiste kansen om nieuwe klanten binnen te halen, bestaande klanten te behagen of een beter rendement te halen.

De juiste projectmanagement en workflow software is cruciaal en zal processen en procedures afdwingen, fouten voorkomen, kwaliteit continueren, zorgen dat medewerkers beter samenwerken en aangespoord worden om de gezamenlijke doelstellingen te behalen.

Functionaliteiten zoals groepsprojecten, fasen, statussen, signaleringen, automatische taken en rapportages zorgen ervoor dat elke stap duidelijk is en je een optimale controle hebt. De organisatie wordt transparant en meetbaar zodat zij zich verder kan ontwikkelen naar een hoger niveau. Bovendien zal handmatig en incidenteel werk (zoveel mogelijk) worden geëlimineerd en zorgen dat er meer tijd overblijft om zaken aan te pakken die extra aandacht nodig hebben om aan de kwaliteitsstandaarden te kunnen voldoen.

Laat Smart FMS je helpen het beste uit je mensen te halen en je doelstellingen te realiseren.

 


Samen werken aan zelfredzaamheid

Henk Jan - Persbericht

HOE WERK JIJ ALS FINANCIËLE ZORGVERLENER AAN DE ZELFREDZAAMHEID VAN JE CLIENT? AF EN TOE EEN GESPREKJE OF DE SCHOENENDOOS MET REKENINGEN OPHALEN? ALS JE JE CLIENT ECHT ZELFREDZAAM WILT MAKEN, ZUL JE TOCH ECHT JE MANIER VAN WERKEN EN AANPAK MOETEN VERANDEREN.

Natuurlijk is het voor sommige cliënten maar bar fijn dat alles voor ze geregeld wordt en dat ze zelf niets hoeven doen. Dat kan, maar dan zouden zij eigenlijk gekoppeld moeten blijven aan een financiële hulpverlener. Voor het merendeel van de cliënten is het belangrijk dat zij weer leren om zelf hun financiën te beheren en deel te nemen aan het maatschappelijk verkeer. Zij moeten zelf weer inzicht krijgen, grip houden en duidelijke keuzes kunnen maken of iets wel of niet kan. 

Naast het oplossen van de financiële chaos, is het dus belangrijk dat je cliënt weer het vertrouwen krijgt om zijn financiën zelf te beheren. En dus zelf werkt aan zijn eigen zelfredzaamheid. Dat doe je niet door de cliënt aan het einde van het hulpverleningstraject weer aan zijn lot over te laten en te wachten op een nieuwe crisissituatie. Het zelfredzaam maken van je cliënt betekent dat je ook echt moet gaan samenwerken. En dan niet samen werken maar echt samenwerken. Er is een groot verschil. Want samen werken betekent in de regel vaak langs elkaar heen werken. Dat is heel iets anders dan samenwerken.

Met de financieel beheer software van Smart FMS kan je heel gemakkelijk samenwerken met je cliënt in dezelfde administratie. Zowel de financiële hulpverlener als de klant zijn allebei altijd op de hoogte van het allerlaatste financiële reilen en zeilen. Verdeel de taken onderling en laat cliënten zelf betaalopdrachten klaarzetten in de administratie. Of doe alleen de basisbetalingen zoals: hypotheek of huur, energiekosten, het waterbedrijf, de premie ziektekostenverzekeringenaangiftes en laat de cliënt bijvoorbeeld de rest doen.

Het grote voordeel van samenwerken in de Private Cloud van Smart FMS is dat de financiële hulpverlener en cliënt ieder toegang hebben tot hun eigen online omgeving en dat je dankzij controlemethodieken en signaleringen de administraties van je cliënten veel beter in de gaten kan houden. Beiden zijn altijd op de hoogte van de allerlaatste financiële gegevens. Bovendien is het dan veel makkelijker om met elkaar in contact te blijven en cliënten van een goed advies te voorzien. Dat zorgt weer voor vertrouwen.

 

zelfredzaamheid_smartfms

Meer voor minder

Dennis van der Lely - Persbericht

Eenvoudig het digitaliseren van de financiële gegevens van cliënten en het overnemen van de financiële verantwoordelijkheid is geen sleutel tot succes op de lange termijn. Om goede financiële zorg voor iedereen toegankelijk en betaalbaar te houden, zijn slimme oplossingen en een andere manier van denken noodzakelijk.

Financiële zorginstellingen zien inmiddels de potentie van IT en informatie. Zij zien in dat de dienstverlening steeds complexer en professioneler wordt en dat IT een belangrijke rol speelt. Vooral wanneer het gaat om de zelfredzaamheid en onafhankelijkheid van mensen.

Innovatieve oplossingen zijn noodzakelijk om efficiënter en effectiever te werken en de financiële zorg op alle fronten, procedureel en financieel, te verbeteren. Vernieuwing zit in het creëren van oplossingen. Smart FMS zorgt ervoor dat zorgprofessionals hun kostbare tijd daadwerkelijk kunnen besteden aan de financiële zorg van de aan hen toevertrouwde cliënten.

Smart FMS biedt een oplossing die verder gaat dan alleen het digitaliseren van financiële gegevens. Ons idee is dat een cliënt een actieve rol moet krijgen binnen zijn eigen financiële zorgproces. Een beter gefaciliteerde financiële zorgverlening zorgt immers voor tijdwinst, zodat zorgverleners zich kunnen focussen op die cliënten die meer ondersteuning of hulp nodig hebben. Wij zijn van mening dat de toekomst van ICT in de financiële zorg niet zit in meer van hetzelfde, maar in slimmer werken en mensen stimuleren.

Met Smart FMS zijn alle gegevens altijd en overal beschikbaar voor medewerkers, opdrachtgevers en cliënten en worden zij optimaal ondersteund in het financiële zorgproces. Smart FMS zorgt voor een efficiënte organisatie met focus op zorg, omdat procedures en administratieve handelingen geborgd worden door Smart FMS. Met Smart FMS gebeurt er meer voor minder geld. Dat is waar de financiële zorg naar op zoek is.

Smart FMS adviseert en ondersteunt zorgorganisaties bij de professionalisering van hun financiële zorgverlening.

 


Professionalisering financiële zorgverlening

B. Kuis - Persbericht

Ik weet zeker dat we het met elkaar eens zijn dat de professional van vandaag en morgen andere vaardigheden, kennis en competenties nodig heeft. De markt is volop in beweging en dat vraagt om een heel andere aanpak en werkwijze van zorgverlening. Natuurlijk speelt de kredietcrisis daarbij een grote rol. Dit zorgt ervoor dat de professionalisering van de branche van financiële zorgverlening in een stroomversnelling terecht is gekomen.

Professionalisering zorgt ervoor dat organisaties te maken krijgen met een vergroting van de markt en een meer klantspecifieke aanpak.

Praktische voordelen van professionalisering zijn uiteindelijk beter omschreven functieprofielen, heldere en korter processen en procedures, kleinere foutmarge en lager aantal klachten. Een zorgvuldige inzet van middelen, marktvergroting, sterkere concurrentiepositie, duidelijke doelstellingen, bruikbare managementrapportages, eensgezinde medewerkers en betere relaties met belanghebbenden, zoals opdrachtgevers en cliënten zijn het gevolg.

Professionalisering kent ook een keerzijde. Het kan voor sommige eerder een belemmering zijn dan stimulering. Het vraagt natuurlijk ook wat van de organisatie en verandering kost energie. Dat organisaties praten over professionalisering is goed, maar nu moet er concreet werk gemaakt worden van eigen ontwikkelingen. Bovendien kost professionalisering altijd tijd en energie en grijpt in op strategie, structuur, instrumenten en natuurlijk de professional zelf. De angst voor verandering moet dan eerst worden overwonnen om de slag naar professionalisering maximaal uit te nutten.

Professionalisering is noodzakelijk en zal een duidelijk onderscheid maken tussen de verschillende organisaties en professionals in de markt. Smart FMS is blij dat haar klanten de uitdaging aangaan om nu echt handen en voeten te geven aan professionalisering. Daar waar het kan, zal zij zoveel mogelijk middels haar software proberen te stimuleren.


financiele_APK_smartfms

Goede service loont

Juliëtte - Persbericht

We geloven erin dat organisaties nog succesvoller kunnen worden met de juiste mogelijkheden en service die ICT biedt. We begeleiden onze klanten en partners actief naar het beste wat onze software te bieden heeft. Dit doen we niet alleen door te luisteren maar ook door actief aan de slag te gaan met de feedback die we krijgen. Het succes van onze klanten is onze drijfveer.
 
Dagelijks hebben onze medewerkers op de Service Desk via mail en telefoon contact met vele gebruikers en mogelijke geïnteresseerden met betrekking tot onze software oplossingen. Van grote zakelijke klanten tot kleine MKB’ers. In al die gesprekken doen we onze uiterste best om u zo goed mogelijk proactief te ondersteunen. Vooral omdat het vaak gaat om bedrijfskritische oplossingen en complexe vragen.

We proberen onze klanten zo persoonlijk mogelijk te helpen en willen hen niet het gevoel geven dat zij een nummer zijn. We nemen rustig de tijd om in te gaan op vragen, tonen interesse, leven met hen mee en proberen ze zo goed mogelijk te leren begrijpen. Belangrijk is om te onderzoeken wat klanten vinden en hoe ze onze producten en diensten beleven. We proberen trends en behoeften van onze klanten snel te signaleren en hier op in te spelen.

Dat exceptionele service loont, vertaalt zich in een gestage groei en de positieve feedback van onze klanten. Zij hebben namelijk een belangrijk aandeel in de optimalisatie van onze producten en diensten. Bovendien levert het enorme vreugde op bij alle partijen.
 
Smart FMS, service with a smile.

 


Van goed naar uitstekend

A. Tok - Persbericht

De software financieel beheer van Smart FMS biedt veel functionaliteiten, waarvan we er een aantal niet gebruikten omdat we niet goed wisten hoe we deze zo optimaal mogelijk konden inzetten.

We hebben bij Smart FMS een quickscan aangevraagd. Ze namen alle tijd voor ons en hebben al onze vragen beantwoord. Tijdens de quickscan zijn we erachter gekomen, dat er nog veel meer mogelijk is met de software dan we al dachten. Gelukkig hoeven we onze bedrijfsvoering niet aan te passen om meer uit de software te halen. Maar zorgt de software ervoor dat we meer uit ons bedrijf kunnen halen. 

Ons cliëntenbestand is momenteel hard aan het groeien, maar met een product als Smart FMS kunnen we de groei aan en durven we te groeien zonder grenzen. Smart FMS ondersteunt ons, signaleert alles wat het moet signaleren en vertelt ons precies wat we moeten doen, zodat wij ons kunnen richten op het echte werk, namelijk: onze cliënten professioneel begeleiden en helpen. En dat is natuurlijk het allerbelangrijkste! 


geldboompje_smartfms

Sommig beweren dat na het planten van je eigen groente of een boompje, je financiële problemen zijn opgelost en gelukkig maakt. Tenzij het een geldboompje is .....