Feedback 
 
 Graag ontvangen we uw algemene indruk van de website smartfms.nl 
 
 
     
 
 
 We zijn erg benieuwd hoe wij onze website en dienstverlening kunnen verbeteren.
Wij danken u voor uw feedback.
 
 
  
 
 
Verzenden
 
   
 
 
 
 Bedankt 
 
 Uw feedback is succesvol verzonden 
 
 
Sluiten
 
   
 
 
 
  • Home
  •     //    Over ons
  •     //    Blog
  •         Interview Force Bewind
 
 





 

 

 
 

 

Aan de keukentafel met Lonneke Veldman


ICT levert inzicht, tijd en rendement

We zijn blij dat we een succesvolle instelling als Force Bewind aan onze klantenlijst van professionals mogen toevoegen en nader kennis mogen maken. Maar hoe is Force Bewind eigenlijk ontstaan?

Ik ben in 2012 voorzichtig begonnen met het opzetten van Force Bewind, vertelt Lonneke. Al meer dan 10 jaar had ik de wens om mijn eigen bedrijf te starten. In 2012 ben ik dan eindelijk begonnen als dienstenbureau in coaching en pedagogische ondersteuning, dus met name geënt op het jeugdvlak. Mijn broer zat in de financiële dienstverlening bij de gemeente op de afdeling schuldsanering. Dus ik dacht; “laten we samenwerken en financiële dienstverlening aan ons dienstenpakket toevoegen”. En zo is het eigenlijk begonnen. 

Onze samenwerking bleek een enorm succes te zijn. We zijn in 2013 gestart met het leveren van onze gezamenlijke diensten. We behandelden toen ongeveer 10 dossiers en nu in 2016 bijna 400! Dat is écht een serieuze groei. We hebben dus jaren gehad dat we meer dan 100% groeide. Die groei was dusdanig snel dat ik heb besloten om een tweede firma op te richten. Dat is Force Bewind V.O.F. waar mijn broer en ik eigenaar van zijn. 

We bleven maar groeien, dus we moesten een constructie bedenken waarbij we de beschikking hadden over meer bewindvoerders, zonder ze in dienst te nemen. Daarom hebben we toen besloten om een coöperatie op te richten. Deze coöperatie is in 2014 gestart. 

Dus in plaats van toen een kleine toevoeging aan ons dienstenpakket, is de financiële dienstverlening, door keihard te werken, nu onze core business geworden. 

 

Hoe komen jullie aan nieuwe cliënten?

We doen momenteel niets aan marketing om cliënten te werven. We onderscheiden ons en vallen op in de markt doordat we bovenal een kwalitatief goede dienstverlening leveren. We staan dus vrij hoog aangeschreven en dat heeft ook te maken met het feit dat ik van oorsprong een maatschappelijk werker ben. Ik kom uit de sociale hoek en dat is iets wat ze nog niet goed kende in deze markt, maar waar wel heel veel behoefte aan is. 90% van de cliënten heeft een groter probleem dan alleen hun financiën en daar heb je nu eenmaal mee te dealen. 

We werken erg klantgericht en bekijken de situatie van de cliënt vanuit een sociaalwetenschappelijk perspectief, zonder aan het doel voorbij te gaan. Zo is er een trend geweest dat bewindvoerderskantoren maar beperkt bereikbaar zijn overdag, bijvoorbeeld van 9 tot 11 uur. Dat doen wij dus niet, wij zijn te bereiken van 9 tot 16.00 uur. Sterker nog, theoretisch zijn we 24 uur per dag bereikbaar. Zo kunnen ze ons ’s avonds en in het weekend ook gewoon bereiken voor noodgevallen. De tijd waarop veel mensen bewust worden van hun problemen. Wij noemen onszelf dan ook wel ‘Bewindvoering Plus’. 

 

Hoe beheren jullie momenteel cliënten?

We hebben op dit moment de beschikking over 7 bewindvoerders en 7 assistentes. De bewindvoerders beheren de dossiers, contacten met de cliënten, met schuldeisers et cetera. De assistentes doen de post en overige werkzaamheden. Momenteel zitten we qua werkdruk op de grens en lopen we dagelijks tegen beperkingen aan, vandaar dat we opzoek waren naar een innovatief systeem. Als we straks met de Financieel Beheer software van Smart FMS werken, hebben we meer inzicht, scheelt het gewoon enorm veel tijd aan bijvoorbeeld dubbele invoer en controles, zullen er minder fouten gemaakt worden en levert dat uiteindelijk ook meer rendement op. 

 

Waarom gekozen voor Smart FMS?

We hebben een selectie gemaakt van twee software pakketten die aansluiten bij de professionaliteit van onze organisatie. Andere kleinere of goedkopere pakketten zijn meer registratie pakketten, geen ERP en denken niet met je mee, waardoor je alsnog heel veel handmatige handelingen zelf moet doen. Eigenlijk werd Smart FMS al meteen aangeraden door mijn collega’s. Zij hadden er al eens mee gewerkt bij een vorige werkgever en waren laaiend enthousiast. Door Smart FMS zouden we door kunnen groeien en nog meer meerwaarde kunnen bieden aan onze cliënten en opdrachtgevers.

Om toch een goed besluit te kunnen nemen, hebben we ons neutraal opgesteld, niet laten leiden en de pakketten goed vergeleken. We hebben gekeken naar de overzichtelijkheid, automatische in- en doorvoer van gegevens, controle methodieken, signaleringen, managementinformatie, de gebruikersvriendelijkheid van de systemen en alles wat wij denken nodig te hebben om onze doelstellingen te behalen. Smart FMS was niet alleen mooier, maar sprong er eigenlijk op alle fronten bovenuit.

Bovendien heeft jullie cliëntportal ons enorm geënthousiasmeerd. Met name hoe mooi, simpel en gebruiksvriendelijk hij is. Cliënten kunnen niet alleen de financiële zorg die wij bieden, volgen, maar ook, in het kader van zelfredzaamheid, zelfstandig betaalopdrachten invoeren en een eigen kasboekje bijhouden. Al met al ruim voldoende redenen om te kiezen voor Smart FMS.

 

Wat is jullie missie voor de toekomst?

Force Bewind heeft geen limiet en hoopt nóg meer cliënten in het kader van budgetbeheer, bewindvoering, mentorschap en curatele te kunnen helpen. Daarbij streven we ernaar om cliënten zo snel mogelijk weer zelfstandig hun financiële zaken te laten behartigen. Een belangrijke kanttekening is, dat onze cliënten en opdrachtgevers tevreden blijven en ook in de toekomst krijgen wat zij van ons mogen verwachten, een professionele dienstverlening in de financiële zorg.
 
 
 
   
     
 

 

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van de software van Smart FMS?

We bespreken graag de mogelijkheden van onze software.

Maak een afspraak